De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 23 juni 2013

Waterfall rappelling

We hadden geen beste week op het werk, dus na een stressvolle week moest er even stoom afgeblazen worden. Dat deden we op vrijdagmiddag met een groepje van zeven; we boekten waterfall rappelling. Oftewel in het Nederlands; waterval abseilen.

We doen regelmatig leuke activiteiten met een kleine groep, op eigen kosten en zelf georganiseerd. Zo gingen we al een keertje dirt-biken. http://lagerweijtjestoronto.blogspot.ca/2012/06/dirtbiken-in-ganarksa-forest.html. Vorig jaar maakten we een spectaculair wandelingetje op en over de rand van de 375 meter hoge CN Tower http://lagerweijtjestoronto.blogspot.ca/2012/08/cn-tower-edge-walk-gestoord.html. En dit keer dus waterval abseilen.
De waterval, Decew Falls, was mij niet onbekend, want deze had ik twee jaar geleden met zus Karin, zwager Berry en Kevin bezocht. http://lagerweijtjestoronto.blogspot.ca/2011/07/meer-zus-meer-watervallen.html. Het is een geweldig stukje natuur, overigens drie watervallen en niet één, maar moeilijk bereikbaar in lastig terein. De kloof is namelijk stijl en diep. Dus perfect voor het betere abseil werk! http://www.niagaragreenbelt.com/listings/73-natural-habitats-a-features/626-decew-falls.html

We gingen eerst de kloof in. Voor abseilen eigenlijk helemaal niet stijl, maar in het harnas voel je je wel een stuk zekerder dan gewoon naar beneden klauteren. Daarna liepen we naar de hoge upper falls. Deze gingen we niet abseilen en even later wisten we waarom. Je kon er namelijk prima onder staan of zitten; echter de druk van het vallende water is enorm. Je houdt het hooguit een minuut of zo uit, dan wordt het pijnlijk. Wel enorm machtig om onder zo’n waterval te staan!
Daarna liepen we terug naar de lower falls. Hier gingen we even later wel vanaf. Ik zelfs twee keer; de tweede keer voelde ik me zekerder en meer ontspannen, zodat ik halverwege op een plateau achter de waterval durfde te lopen.

Beneden konden we weer onder de waterval staan, zitten en even natuurlijk bubbelen in een kleine whirlpool, waar ik twee jaar geleden met mijn familie ook in had gezeten.
Dit middaguitstapje was een prima combinatie van iets actiefs, spannends en genieten van de prachtige natuur die Ontario te bieden heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten