De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

zondag 9 december 2012

Zon, zee en werken

Zo het was weer het weekje wel. Een superleuk weekje, maar ook zeer vermoeiend. Vorige week zondag vertrok ik voor mijn laatste reisje van het jaar (een TUI Noord-Amerika meeting) richting Puerto Vallarta in Mexico. Puerto Vallarta ligt aan de westkust van Mexico – in tegenstelling tot bijvoorbeeld Cancun dat we (met het hele gezin) begin dit jaar bezochten, wat aan de Carribische kant ligt.

Vanwege de ligging aan we westkust is Puerto Vallarta makkelijk aan te vliegen voor mijn collega’s aan de Amerikaanse westkust (LA, Seattle). Voor mij was het een stuk lastiger, want er gingen geen directe vluchten, dus ik moest via Chicago vliegen. Ooit was O’Hara airport in Chicago het drukste vliegveld ter wereld, maar tegenwoordig neemt het slechts een vierde plek in.

On twee uur landde ik in Puerto Vallarta en om drie uur zat ik in mijn hotel. Punta Mita is een schilderachtig groen-jungle schiereiland met droomstranden. De rest van de dag bracht ik dan ook door aan het strand, soms zwemmend tussen de zeer hoge grote-oceaan golven. ‘s Avonds hadden we een informeel diner in het strandrestaurant. Heerlijk eten in een prachtige tropische omgeving.

Maandag werd er gewoon gewerkt, en ook nog eens hard, want we hadden van 8 tot 7 achter elkaar meetings en presentaties. ’s Avonds hadden we avondeten in het plaatselijke Aziatische-fusion restaurant. Met daarna een eerste verrassing; op het inmiddels helemaal verlaten strand hadden ze een kampvuur voor ons gemaakt, inclusief veel koele drankjes en jawel, zelfs marshmallows. Bijzonder; het hele strand bewoog in het donker van de krabben en kreeftjes.

Dinsdag hadden we van 8 tot 12 meetings. Daarna hadden we weer een leuke verrassing. We werden naar een boot gereden en gingen de zee op. En terwijl we de lekkerste hapjes gevoerd werden, zagen we dolfijnen en walsvissen. Filmpjes! Eerst de walvissen http://www.youtube.com/watch?v=oHWwX2kKgzs&list=UUvlTmnh1DMZBNL6jUBclWqg&index=4


En vervolgens de dolfijntjes; let op de uiterste golf rechtssachter; je zal zien dat ze hier uit springen, op een gegeven moment zelfs bijna helemaal uit het water. http://www.youtube.com/watch?v=IU9AscW7zhk&list=UUvlTmnh1DMZBNL6jUBclWqg&index=1

Bij een prachtig afgelegen baaitje konden we zwemmen en snorkelen. Ook konden we een ritje maken met een enorme jetski; een snelheidsmonster.

Het afscheidsdiner moest natuurlijk ook bijzonder worden, dus hadden ze terug in het hotel een tafel gemaakt op een rots/uitzichtspunt, verlicht met vuurfakkels. Daar hadden we een heerlijke grill-afscheidsmaaltijd, voordat we woensdag weer teruggevlogen naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten